
A frontális ütközésen kifejezetten jól szerepelt az autó, az A-oszlop ugyanis mindössze 3 millimétert mozdult el hátrafelé, és az elöl utazók lába is védve volt. Különösen örvendetes, hogy az autó a különböző méretű és különböző pozícióban ülő utasokat is hasonlóan jól védte meg, a fejek nem csúsztak le a légzsákokról. Nem lehettek viszont boldogok a modell tervezői az oszlopteszt eredménye láttán. Az oldalsó védelem ugyanis nem elég erős, az utasok mellkasi sérüléseket szenvedtek, ráadásul az ütközés oldali hátsó ajtót csak a második, biztonsági zár óvta meg a kinyílástól, ami büntetőpontokba került a Subarunak. Az ostorcsapás ellen viszont közepesen védenek az Impreza ülései. Családosoknak jó hír, hogy a 3 éveseket remekül védi az autó, itt maximális pontot kapott mind a frontális, mind az oldalütklözésnél. Az anyósülés előtti légzsákot nem lehet kikapcsolni, ám ezt a márka nem tünteti fel az összes olyan ország nyelvén, ahol a kocsi kapható, és a hátsó Isofix-pontok sincsenek elég feltűnően jelezve. Tarolt ugyanakkor az autó a gyalogosteszten. A lökhárító nagyon puha, így maximális pontszámot kapott, ám az összesített 72%-os eredmény is az egyik legjobb a jelenlegi autók között, a motorháztető megfelelően tompította a gyalogosok fejét ért ütést.
Vegyesen szerepelt tehát az Impreza, mert bár frontális ütközésnél jól szerepelt, és mind a gyermekeket, mind a gyalogosokat megfelelően védte, az oldalütközés elleni védelmen volna még mit javítani.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése